اخبار روزفناوری

هواوی در سال 2021 نوار کایرین 9000S را تکمیل کرده بود، آخرین شایعه ادعا می کند که چندین سال پس از آن به دلیل تحریم های تجاری راه اندازی شده است.

هواوی در سال 2021 نوار کایرین 9000S را تکمیل کرده بود، آخرین شایعه ادعا می کند که چندین سال پس از آن به دلیل تحریم های تجاری راه اندازی شده است.

Kirin 9000S به عنوان تراشه‌ای که باعث تجدید حیات هوآوی شد در تاریخ ثبت خواهد شد، و در حالی که نمی‌تواند هیچ گونه رقابتی را برای رقبای نسل فعلی خود در عملکرد یا بهره‌وری انرژی ایجاد کند، وجود آن نشان‌دهنده آن چیزی است که این شرکت در زمانی که پشت سر گذاشته بود به دست آورد. در نتیجه ممنوعیت تجارت ایالات متحده مقابل دیوار. یک منبع آگاه اکنون فاش می‌کند که این چیپست در سال 2021 به وضعیت بسته‌بندی رسیده بود، که به این معنی بود که تولید انبوه سیلیکون نباید دور از دسترس می‌بود. متأسفانه، به لطف تحریم های تجاری ایالات متحده، هواوی در مسیر خود با موانع زیادی روبرو شد که منجر به تأخیر Kirin 9000S شد.

SMIC، تنها ریخته گری نیمه هادی هواوی، ممکن است بهبود بازده 7 نانومتری خود برای Kirin 9000S را نیز مشکل داشته باشد که منجر به تاخیر بیشتر شده است

قبل از اینکه Kirin 9000S در سری میت 60 که در آگوست سال گذشته معرفی شد استفاده شود، هوآوی برای خانواده P60 به اسنپدراگون 8+ نسل 1 کوالکام متکی بود. با توجه به اینکه ایالات متحده در سال 2019 ممنوعیت تجاری را برای غول سابق چینی اعمال کرد، هواوی برنامه هایی برای بازگشت در اوایل سال 2021 داشت، اما @jasonwill101 در X اشاره می کند که تحقق چنین اهدافی چالش برانگیز است. برای یک چیز، فقط به این دلیل که یک چیپست به مرحله تولید نوار رسیده است به این معنی نیست که با موفقیت وارد فاز تولید شده است و این یک مانع بزرگ برای مقیاس بود.

از آنجایی که TSMC و سامسونگ از پذیرش سفارش‌های Kirin 9000S از هوآوی منع شده‌اند، این بر عهده SMIC، بزرگترین تولیدکننده نیمه‌رسانا در چین، بود که مناقصه خود را انجام دهد. متأسفانه، تولید انبوه Kirin 9000S با هزینه قابل قبول، یک کار هرکول بود، به خصوص زمانی که SMIC از بازده 7 نانومتری ضعیف رنج می برد. در پایان، هر دو شرکت با موفقیت موفق شدند اولین محموله‌های Kirin 9000S را تولید کنند، که انرژی درونی مدل‌های میت 60 را تامین می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا